Konferencja
NEXT FEST to nie tylko koncerty. To również jedno z największych wydarzeń przeznaczonych dla szeroko rozumianej branży muzycznej. Część konferencyjna pełni funkcję platformy do poznawania się, dzielenia się wiedzą, wymiany doświadczeń, analizy trendów i networkingu. To spotkania, panele dyskusyjne i warsztaty oraz znakomita okazja, by wejść do branży i poznać ludzi, z którymi chcesz współpracować. Sprawdź, co przygotowaliśmy w tym obszarze.
18.04, godz. 18:00, Sala Kinowa CK Zamek
Obecność, a raczej już wpływ AI na świat muzyki obserwujemy od dłuższego czasu. Najpierw algorytmy, później wsparcie produkcji, dziś już całe procesy kreatywne – czy AI jeszcze jest narzędziem czy już może osobnym bytem, który kreuje nowy porządek w świecie muzyki? Gdzie w tym wszystkim są artyści? Czy nadal są twórcami wykorzystującymi AI do własnych korzyści, czy może stają z AI w jednym szeregu jako równi sobie konkurenci w walce o uwagę odbiorców? Kto ma większe szanse? Co jest rzeczywistością, co fałszywą projekcją, a co przyszłością?
Doświadczona profesjonalistka w branży muzycznej oraz sektorze MusicTech, która stara się łączyć obie te dziedziny, A a ponadto menadżerka mająca za sobą dekadę pracy w wytwórni Kayax, gdzie kierowała dystrybucją cyfrową i była managerką czołowych polskich artystów takich jak Brodka, Nosowska i Hey.
Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku dosłownie „wleciał” na polskie sceny z zespołem Muchy jako pierwsza generacja zespołów gitarowych w XXI wieku. Nośne piosenki Much ze świetnymi tekstami, opowiadającymi o życiu ówczesnych dwudziestolatków, szybko wrosły w świadomość publiczności i mediów. Za tym poszły największe sceny i festiwale w całym kraju oraz nagrody Trójki, Machiny i nominacje do Fryderyka.
To właśnie teksty piosenek stały się znakiem rozpoznawczym i największą
siłą Michała. Niektóre z nich jak choćby „Miasto doznań” już na stałe weszły do
języka potocznego. Z kolejnymi latami rosła grupa artystów, z którymi Michał
współpracował literacko. Jego słowa śpiewają m.in. Krzysztof Zalewski, Ewa
Farna, Lady Pank, Anna Wyszkoni, Jan Borysewicz, Rosalie czy Tomek
Makowiecki.
Kompozytor, autor i producent. Założyciel THE DUMPLINGS. Obecnie wraz z Piotrem Roguckim (Coma) tworzy zespół KARAŚ/ROGUCKI.
Produkował bądź współprodukował wszystkie płyty The Dumplings, płytę Marceliny „Koniec wakacji” czy Ofelii. Współpracował też ze Szczylem (Promil), Tymkiem (Oczko w głowie), Catz’N Dogz. Ma na koncie debiut reżyserski (Marcelina „Zwierzęta origami”).
W ramach swojej pracy na co dzień zajmuje się zwłaszcza zagadnieniami na styku prawa autorskiego i prawa nowych technologii oraz prawa antymonopolowego.
18.04, godz. 16:30, Sala Kinowa CK Zamek
Na drugiej edycji festiwalu NEXT FEST przywitamy Was spotkaniem z muzycznym reporterem, relacjonującym ostatnio rzeczywistość z tylnego siedzenia taksówki.
Debiutował jeszcze w XX wieku. Słuchacze pokochali nie tyle jego piosenki, co całe płyty, na których między bitami Webbera błyszczą świetne teksty, ironicznie i erudycyjnie opisujące zmieniające się realia i podsuwające kolejne szlagworty do użytku codziennego. Łona zapracował nimi na osobne miejsce zarówno w gronie pionierów polskiego rapu jak i mistrzów mowy polskiej.
Najnowszy album „TAXI” – sądząc po Paszporcie Polityki, Fryderykach i Popkillerach – to najbardziej doceniona płyta 2023 roku. Zachwyciła nie tylko reporterskim konceptem opisu miasta i jego mieszkańców z perspektywy taksówki, ale i odświeżającym muzycznie aliansem z Kacprem Krupą i Andrzejem Koniecznym z altjazzowej grupy Siema Ziemia. Pierwsze spotkania zarówno z nowymi muzycznymi towarzyszami, jak i z taryfiarskimi kulisami nastąpiły cztery lata temu w Poznaniu, zatem spotkanie z Łoną otwierające NEXT będzie powrotem do źródeł albumu roku, jakim okazało się „TAXI”.
Zapraszamy w czwartek zarówno na wieczorny koncert tria Łona x Konieczny x Krupa w Sali Wielkiej CK Zamek, jak i na poprzedzającą go popołudniową rozmowę – tym razem bez włączonego taksometru.
19.04, godz. 17:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
Rynek festiwalowy w Polsce przechodzi ciągłe zmiany. W ostatnich latach, szczególnie po pandemii, są one jeszcze bardziej dynamiczne. Dobrze znane inicjatywy znikają, zaś w ich miejscu pojawiają się inne. Jak za tym nadążyć i jaki wpływ ma to na kondycję całej branży? Jakie wyzwania towarzyszą organizatorom i jakich nowych formuł szukają uczestnicy takich imprez?
Z branżą muzyczną związana od 15 lat. Obecnie odpowiedzialna za wdrażanie i rozwój nowych produktów w firmie. Kieruje także działem sprzedaży. W pracy najbardziej ceni kreatywne zadania i relacje z inspirującymi ludźmi. Choć z sentymentem patrzy na rynek biletowy sprzed 10 lat, stawia na nowe rozwiązania, technologiczne przyjazne i bezpiecznie. Prywatnie ucieka w świat kryminałów, mama czwórki w tym 2 kotów.
Moje relacje z festiwalami trafnie podsumowuje cytat z Ojca Chrzestnego: „Just when I thought I was out, they pull me back in!”. W przyszłym roku minie 20 lat od momentu, kiedy zacząłem pracować przy polskich festiwalach, a od zeszłego roku mam przyjemność współtworzyć gdański Inside Seaside. W agencji Live pełnię rolę Creative Directora. Hobbystycznie: dj, producent i emerytowany radiowiec.
Odpowiada bezpośrednio za booking zagranicznych artystów. Jako booker przyczynił się do rozwoju licznych marek festiwalowych z portfolio Good Taste Production; jest również całościowo odpowiedzialny za kształt programowy i merytoryczny Jazz Around Festival; jest też współtwórcą konceptu tego Festiwalu. Absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu oraz Koninklijk Conservatorium w Hadze.
Nieustraszona kreatorka i producentka jednych z najciekawszych wydarzeń kulturalnych i muzycznych w Polsce. Wieloletnia dyrektorka marketingu i rozwoju brandu „Gazety Co Jest Grane” – piątkowego dodatku do Gazety Wyborczej – w czasach jego największej świetności. Jest producentką ogólnopolskich festiwali muzycznych Agory, m.in. dziewięciu edycji jednego z najszybciej rosnących festiwali w Polsce Olsztyn Green Festival, cyklu koncertów Women’s Voices, Białystok New Pop Festival czy Re Rzeszów Festival.
Taka okazja może się nie powtórzyć! Kadr to trójka przyjaciół, którzy od 17 lat fotografują artystów ze sceny i backstage’u. W Poznaniu zaproszą Was na wyjątkowe warsztaty, składające się z trzech części: wykładu teoretycznego, indywidualnych spacerów na festiwalowe koncerty i omówienia wykonanych zdjęć. Będzie także okazja do rozmowy o roli fotografii w promocji muzyki i o tym, jak zrobić dobre zdjęcia koncertowe. I co najważniejsze – kiedy najlepiej nacisnąć spust migawki.
ROZKŁAD JAZDY:
– piątek 19.04 / 13:00 – 15:00 / I część
– sobota 20.04 / 16:45 – 18:00 / II część
Zapisz się tutaj. Liczba miejsc ograniczona. Działa zasada kto pierwszy, ten lepszy.
Kadr.org
Kadr.org
Kadr.org
19.04, godz. 12:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
Choć często zrzucane na dalszy plan i traktowane po macoszemu, obiekty kulturalne są szczególnie ważne dla miast i ich mieszkańców. Podczas NEXT FEST porozmawiamy o tym, co miasta zyskują dzięki aktywnemu środowisku artystycznemu. W Poznaniu po wielu latach powstaje nowa siedziba największego i najnowocześniejszego w Polsce Teatru Muzycznego, co będzie świetnym przyczynkiem do rozpoczęcia tej dyskusji. Na spotkaniu spojrzymy na problem także z perspektyw innych miast: Katowic, Krakowa czy Szczecina.
Prawnik z wykształceniem muzycznym, doktor nauk humanistycznych, absolwent studiów MBA. Prowadzi wykłady dla studentów Kulturoznawstwa i Wiedzy o Teatrze UAM oraz na studiach Menadżer Kultury w SGH. Autor publikacji z zakresu zarządzania kulturą i polityki kulturalnej. Członek Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów oraz Konferencji Teatrów Muzycznych i Operowych. Członek Rady Artystycznej przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Rady Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Filharmonii Gorzowskiej. W latach 2019-2020 Przewodniczący pierwszej Rady Uczelni Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od 2013 r. Dyrektor Teatru Muzycznego w Poznaniu. Zabiega o jego nową siedzibę i z powodzeniem zmienił jego profil repertuarowy, co sprzyja rozwojowi widowni Teatru. Wyprodukował musicale m.in. Jekyll&Hyde, Evita, Zakonnica w przebraniu, Madagaskar, Nine, Footloose, Rodzina Addamsów, Pippin, Virtuoso o Ignacym Janie Paderewskim, Kombinat z piosenkami Republiki i Irena o Irenie Sendlerowej, a także koncerty i produkcje telewizyjne m.in. Briana Adamsa, Placido Domingo, Andrea Boccelli. Jest również autorem tłumaczenia tekstów piosenek do musicali Pippin (2019) i Virtuoso (2020).
Doświadczona i skuteczna menedżerka kultury, producentka wydarzeń artystycznych, koordynatorka niezliczonej liczby projektów kulturalnych i kulturalno-społecznych, w tym przede wszystkim edukacyjnych, pomysłodawczyni wydawnictw płytowych i książkowych, autorka publikacji z zakresu muzykologii i dziedzictwa kulturowego, wykładowca akademicki. Sprawnie porusza się po obszarach związanych z muzyką, sztuką, fotografią oraz edukacją kulturalną. Była wielokrotnie nagradzana za działania na rzecz popularyzowania kultury.
Od listopada 2023 roku jest dyrektorem Wydziału Kultury w Urzędzie Miasta Szczecin.
Architekt i urbanista. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Jest członkiem Izby Architektów RP oraz Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP.
W kadencji 2012–2015 pełnił funkcję Przewodniczącego Zespołu Koordynacyjnego Sędziów Konkursowych przy Zarządzie Głównym SARP. Jest współzałożycielem Instytutu Współczesnego Miasta. Angażuje się w społeczne inicjatywy na rzecz ochrony środowiska (Stowarzyszenie LIBRA) oraz promocję muzyki (Stowarzyszenie Katowice Natura Kultura).
Pasjonat miasta i muzyki klasycznej. Miłośnik kotów.
Absolwentka Akademii Górniczo Hutniczej na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, gdzie zdobyła wiedzę menadżerską oraz inżynierską z zakresu projektowania i efektywnego zarządzania. Ukończyła studia podyplomowe w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego.
Z Areną związana od samego otwarcia w 2014 roku, gdzie przeszła przez każdy szczebel struktury firmy aż do 2022 roku, kiedy to objęła stanowisko Dyrektora Biura Obsługi Imprez i Marketingu. Reprezentantka TAURON Areny Kraków podczas spotkań Stowarzyszenia EAA (European Arenas Association) zrzeszającego największe Europejskie Areny.
Od 2016 roku uczestniczy w największej konferencji branży muzycznej International Live Music Conference odbywającej się co roku w Londynie. Brała udział w organizacji największych wydarzeń sportowych jak MŚ w siatkówce, MŚ Superenduro, ME w Piłce Ręcznej, Cavaliadzie i wydarzeniach kulturalno- rozrywkowych.
W wolnym czasie czynnie uprawia jazdę na snowboardzie, trekking górski, bieganie, tenis, jazdę na rowerze. Uwielbia duże skoki adrenaliny próbując wielu sportów ekstremalnych. Dewizy życiowe: zawsze iść do przodu pomimo przeszkód oraz najskuteczniejsza jest praca grupowa.
19.04, godz. 16:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
W jaki sposób dotrzeć do młodych odbiorców biorąc pod uwagę to, jak i gdzie konsumują dziś muzykę oraz treści z nią związane
lub jak podejmują decyzje dotyczące udziału w imprezach kulturalno-rozrywkowych? Na to pytanie odpowiedzi szukają wszyscy – artyści, ich menadżerowie, wydawcy, promotorzy, dziennikarze i organizatorzy wydarzeń. Na podstawie wyników raportu “Młodzi i Muzyka”, największych tego typu badań w Polsce przeprowadzonych przez grupę Time For Friends/Biletomat.pl, goście panelu postarają się wspólnie stworzyć wyczerpujące kompendium wiedzy na temat współczesnego krajobrazu konsumpcji muzyki, ścieżki decyzyjności w zakresie uczestnictwa w wydarzeniach i know-how dotyczącego tego, w jaki sposób odnaleźć się w nowych realiach kreowanych przez młode pokolenie.
Panel poprowadzi doskonale znana Kasia Nowicka vel Novika, a odpowiedzi na zadawane przez nią pytania udzielać będą Maria Wierzbicka-Tarkowska – badaczka jakościowa z ponad 15-letnim doświadczeniem w badaniach społecznych i rynkowych, współautorka raportu „Młodzi i Muzyka”, Alex Kubaczewski – dyrektor generalny oraz właściciel grupy Time For Friends/Biletomat.pl oraz Hubert Grupa – kierownik i redaktor prowadzący redakcji Muno.pl i FTB.pl.
Wokalistka, didżejka, autorka tekstów i producentka. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych polskich dziennikarek muzycznych. Współtwórczyni projektów Futro i Beats Friendly. W przeszłości związana m.in. z Radiostacją, Polskim Radiem, Roxy FM, Radiem BiS czy Radiem Kampus. Współpracowała także z TVN, Machiną i Plastikiem.
Od ponad 15 lat zajmuje się badaniami społecznymi i rynkowymi. W tym czasie między innymi koordynowała i realizowała badania w slumsie Mathare w Nairobi w programie MSZ „Polska Pomoc”, współtworzyła raporty syndykatowe IQS Family Power i Świat Kobiet oraz współpracowała badawczo z trzecim sektorem, w tym z Fundacją Centrum Cyfrowe i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.
Dyrektor generalny oraz właściciel grupy Time For Friends/Biletomat.pl, do której należą m.in. redakcje Muno.pl, Rytmy.pl i FTB.pl, których jest założycielem i redaktorem naczelnym. Od ponad 20 lat obecny na scenie muzycznej jako dziennikarz radiowy a także jako didżej i promotor występujący oraz współpracujący z największymi klubami i festiwalami w kraju i zagranicą.
Kierownik i redaktor prowadzący redakcji Muno.pl i FTB.pl, związany z grupą Time For Friends/Biletomat.pl. Współtwórca duetu didżejsko-promotorskiego Duszne Granie oraz dyrektor artystyczny poznańskiego klubu Rewiry. Współpracownik i doradca czołowych wytwórni i agencji eventowych w kraju.
19.04, godz. 14:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
Trasy koncertowe, tłumy fanów i nieustanna adoracja, a wszystko to w oparach używek. Jak naprawdę wygląda życie artystów? Jakie pułapki czyhają na koncertujących muzyków? Jak skutecznie przygotować się na nie i gdzie szukać pomocy? O tym wszystkim rozmawiać będą goście panelu „Branża muzyczna, a zdrowie psychiczne – zagrożenia i pułapki”.
Spotkanie poprowadzi Oliwia Ziębińska, moderatorka, terapeutka uzależnień i współuzależnienia, autorka bloga Regulacja Odbiornika. O swoich doświadczeniach opowiedzą muzyk grupy Hey Paweł Krawczyk, pisarz i fotograf Wojtek Friedmann oraz muzyk i dziennikarz Dawid Karpiuk.
19.04, godz. 10:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
Podczas tegorocznej edycji Next Fest zapraszamy Was na wyjątkowe spotkanie. Wszystko zaczęło się od słowa i zainicjowanych przez Weronikę Serocką warsztatów pisania piosenek. Podczas kilkudniowych spotkań uczestniczki i uczestnicy szlifowali warsztat pod okiem m.in. Bisza, Radka Łukasiewicza, Natalii Grosiak, Pauliny Przybysz czy Łony. Ostatnia dwójka zawita do Poznania, by na panelu razem z Weroniką opowiedzieć o swojej miłości do słowa. A może przy okazji zdradzić kilka patentów na najlepsze teksty.
Zapisz się tutaj. Liczba miejsc ograniczona. Działa zasada kto pierwszy, ten lepszy.
Pomysłodawczyni i organizatorka „Sklejam Słowa”, stage managerka wielu koncertów i festiwali m.in. Festiwalu FAMA, inspicjentka małej sceny na Festiwalu Pol’and’Rock, nauczycielka fortepianu, mama trzech kotów, miłośniczka przygód.
Jedna z najbardziej twórczych i kreatywnych wokalistek, kompozytorek i autorek tekstów na polskiej scenie muzycznej. Nieustannie poszukująca nowych inspiracji, ceniona przez największe muzyczne nazwiska w naszym kraju. Szersza publiczność poznała ją dzięki soulowo-rewolucyjnej działalności zespołu Sistars. Otwartość na muzykę doprowadziła ją do niezliczonej liczby kolaboracji studyjnych i koncertowych m.in. Stanisław Sojka, Tomasz Stańko, Dawid Podsiadło, Krzysztof Zalewski i wielu innych.
Od 2018 roku jest dyrektorką artystyczną projektu Woman’s Voices, w którym spotykają się czołowe, kobiece głosy polskiej sceny muzycznej. Jest laureatką wielu nagród, pośród których znajdziemy m.in. Fryderyka za solową płytę „Chodź tu”.
Szczeciński raper, który działa na muzycznym rynku w duecie z Webberem od dwudziestu lat, wydał w tym czasie 6 albumów. Ostatnie długogrające albumy Łony i Webbera: „Cztery i pół” i „Nawiasem mówiąc” uzyskały status Złotych Płyt. W 2023 roku ukazała się jego płyta pt. TAXI stworzona wspólnie z Andrzejem Koniecznym i Kacprem Krupą. W 2017 roku Rada Języka Polskiego uhonorowała go tytułem „Młody Ambasador Polszczyzny”. W 2020 wraz z Webberem otrzymali od Prezydenta Miasta Szczecina tytuł honorowych ambasadorów Szczecina, a w 2024 r. — Paszport Polityki przyznawany przez czytelników tego tygodnika. Łona jest także prawnikiem praktykującym w jednej ze szczecińskich kancelarii.
19.04, godz. 10:00, Kino Pałacowe CK Zamek
Prawo autorskie jest dziedziną, która nieustannie musi gonić za zmieniającą się rzeczywistością. Ba, jest dziedziną, która powinna iść krok w krok za rozwojem technologii, środków przekazów czy formatów dystrybucji muzyki i innych form sztuki. A co jeśli dodamy do tego wpływ AI i nową „erę remiksu”, dziejącą się na naszych oczach za sprawą TikToka i innych platform? Niezależnie od tego, jako twórcy i twórczynie powinniśmy być wyposażeni w narzędzia i wiedzę, które pozwolą nam we właściwy sposób interpretować i egzekwować prawo autorskie w odniesieniu do nowej rzeczywistości. Właśnie na taką ewentualność – ewentualność nietypowych, nieznanych i całkiem świeżych okoliczności – powinien przygotować nas ten panel.
Adwokat w Wydziale Prawnym Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
Prawnik Kancelarii Jakubowski, Pluta i Wspólnicy – z doświadczeniem w pracy z artystami i podmiotami w branży muzycznej
19.04, godz. 15:30, Sala Audiowizualna CK Zamek
Czym jest Związek Producentów Audio Video? Dlaczego warto się do niego zapisać i co można na tym zyskać? Porozmawiamy o zasadach funkcjonowania Związku Producentów Audio-Video, roli producenta nagrań i teledysków muzycznych, o sposobach zarabiania na muzyce poprzez organizacje zbiorowego zarządzania prawami pokrewnymi producentów. Paneliści opowiedzą też o Oficjalnej Liście Sprzedaży, Oficjalnej Liście Airplay i Oficjalnej Liście Winyli oraz o tym, jak zgłosić swój udział do najważniejszej nagrody na polskim rynku muzycznym – Fryderyk. Nie zabraknie rozmowy o digitalu oraz o tym, jak przygotować się do sprzedaży muzyki online.
20.04, godz. 10:00, Sala Kinowa CK Zamek
Jesteś fanem-ką małych labeli? A może myślisz nad założeniem własnego? Podczas panelu „Czy warto być małym” zastanowimy się nad tym, czy aktualna sytuacja na rynku muzycznym pomaga, czy może przeszkadza niszowym labelom. Jeśli chcesz posłuchać o tym, jak wydawać na własnych zasadach, z dala od korporacyjnych gigantów i co zrobić, by było to opłacalne, to spotkanie jest zdecydowanie dla Ciebie.
Współzałożyciel serwisu newonce.net, gdzie aktualnie pełni rolę senior editora. Najczęściej pisze i opowiada o tym, co znajduje się na przecięciu popkultury i spraw społecznych. W newonce.radio współprowadzi audycje „Poranek” i „Plot Twist”.
Prawnik, muzyk, współzałożyciel wytwórni Peleton Records. W 2017 r. podjął współpracę z Fundacją Legalna Kultura, w ramach której opublikował blisko 100 specjalistycznych artykułów dotyczących prawa autorskiego i jego wykorzystania w codziennym życiu.
Zawodowo związany z branżą muzyczną – zarówno od strony artystycznej, jak również wydawniczej oraz organizacyjnej. Członek takich grup muzycznych, jak Hanako, Jucha, Węże czy Deadly Firend z którymi koncertował oraz organizował wydarzenia artystyczne m.in. w Czechach, Niemczech, Niderlandach. czy Danii.
W ramach wytwórni Peleton Records odpowiada za obsługę prawną artystów, koncepcje kreatywne oraz współpracę z dystrybutorami treści cyfrowych.
Pomysłodawca i współzałożyciel wytwórni Niebieski Label wspierającej młodych, niezależnych artystów w ich pierwszych krokach na rynku muzycznym. Twórca wielu wydarzeń kulturalnych takich jak warsztaty, konkursy i festiwale muzyczne. W muzyce najważniejsza jest dla niego prawda i to jej szuka wśród artystów. W życiu i w pracy nie wybiera dróg na skróty. Woli zrobić coś sam, niż po kimś poprawiać. Uwielbia morze i dobrą muzykę w słuchawkach – najlepiej jednocześnie!
W wytwórni 33 Records zajmuje się szeroko pojętą promocją, PR-em, wsparciem artystów jako project manager oraz kreatywnym podejściem do wytyczania ścieżki rozwoju dla niezależnego wydawnictwa. Menagerka zespołu IKSY, pod której okiem artyści pracują nad strategią promocji swojego nadchodzącego albumu. Laureatka nagrody Akademii Managerów Muzycznych za współpracę z zespołem Black Radio przy promocji ich najnowszej płyty wydanej w 2023 roku.
W tym co robi, najbardziej uwielbia odkrywanie młodych talentów, czemu poświęca wiele uwagi. Po godzinach jara się kosmosem i składa klocki LEGO, a na jej aktualnej liście „TO DO” jest nauka jazdy konnej, łapanie zorzy polarnej na Islandii i lot w kosmos.
Taka okazja może się nie powtórzyć! Kadr to trójka przyjaciół, którzy od 17 lat fotografują artystów ze sceny i backstage’u. W Poznaniu zaproszą Was na wyjątkowe warsztaty, składające się z trzech części: wykładu teoretycznego, indywidualnych spacerów na festiwalowe koncerty i omówienia wykonanych zdjęć. Będzie także okazja do rozmowy o roli fotografii w promocji muzyki i o tym, jak zrobić dobre zdjęcia koncertowe. I co najważniejsze – kiedy najlepiej nacisnąć spust migawki.
ROZKŁAD JAZDY:
– piątek 19.04 / 13:00 – 15:00 / I część
– sobota 20.04 / 16:45 – 18:00 / II część
Zapisz się tutaj. Liczba miejsc ograniczona. Działa zasada kto pierwszy, ten lepszy.
Kadr.org
Kadr.org
Kadr.org
20.04, godz. 11:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
Artyści o nim marzą, organizatorzy do niego dążą, serwisy biletowe dla niego istnieją, a obiekty go urzeczywistniają. SOLD OUT – magiczne słowo, na którym tak wielu zależy. Ale jak to zrobić, żeby SOLD OUT się wydarzył?
Od 4 lat jestem związany z Radiem Nowy Świat w którym prowadzę pasma „Nowy świt” i „W środku dnia”, audycję autorską „Nie tylko hip-hop”, podcast „Tylko hip-hop” i listę przebojów „Szczyt wszystkiego”. Można mnie też usłyszeć w felietonowym cyklu „Historia jednej piosenki”. W ostatnich edycjach byłem członkiem polskiego i zagranicznego gremium gali Popkillery oraz gremium gali Lech Polish Hip-Hop Music Awards.
Wiceprezes Zarządu eBilet, odpowiedzialny za współpracę z promotorami największych eventów w Polsce. Z branżą live entertainment związany od 10 lat.
Manager z 12-letnim doświadczeniem w pracy na największym stadionie w Polsce. Swoją przygodę z PGE Narodowym rozpoczął podczas Euro 2012 jako wolontariusz, pracując w roli asystenta managera technicznego ze strony UEFA. Później odpowiedzialny za kreowanie i pozyskanie wydarzeń masowych o ogólnopolskim i międzynarodowym zasięgu.
Menadżerka i agentka. Współpracowała m.in. z Matą, Bedoesem, Janem-rapowanie i zespołem KACPERCZYK. Współorganizowała największe polskie festiwale oraz trasy koncertowe.
Lordofon Macieja Poredy i Michał Jurka to dowód na to, że „hip-hop to tylko zabawa”, a sam rap, jako technikę wokalną i pewną formę ekspresji, można z łatwością osadzić w zupełnie różnych muzycznych kontekstach i stylistykach. W najnowszym albumie „Passé” łączą rap z elementami muzyki gitarowej, od indie rocka po punk.
20.04, godz. 14:00, Sala Kinowa CK Zamek
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – to powiedzenie sprawdza się także w branży muzycznej, gdzie wydawać by się mogło, że dominującą formą dostarczanych wrażeń jest dźwięk. Jednak w trzeciej dekadzie XXI wieku muzyka nigdy wcześniej nie była tak bardzo widoczna i to w dosłownym tego słowa znaczeniu, ze względu na mnogość formatów i platform, za pomocą których jest dystrybuowana. Stąd właśnie tak istotna rola designu i tego, jak „wygląd” muzyki – jej autora, teledysku, okładki, plakatu, itd. – wpłynie na odbiór.
Do udziału w panelu zostali zaproszeni eksperci i ekspertki, którzy redefiniują sposób postrzegania wydarzeń muzycznych poprzez integrowanie elementów wizualnych z muzyką. Ich praca charakteryzuje się świadomym wykorzystaniem architektury mediów oraz oświetlenia, tworząc kompleksowe narracje wydarzeń i uroczystości.
Panel jest efektem współpracy z Santa Grafika – wydarzeniem dla branży designu. Dzięki tej współpracy, uczestnicy panelu będą mieli okazję do głębszego zrozumienia relacji między projektowaniem a muzyką, odkrywając nowe możliwości i inspiracje w obu dziedzinach.
Pomysłodawczyni i organizatorka dizajnerskich spotkań Santa Grafika — tworzy warsztaty, meet upy i wernisaże. Zawodowo zajmuje się szeroko pojętym designem – projektuje komunikacje wizualną i strategię marketingową dla klientów, w wolnych chwilach prowadzi zajęcia z designu na uczelni Collegium Da Vinci. Przez lata pracowała w agencjach marketingowych i brandingowych. Wyznaje filozofię skrajnego ekstrawertyzmu.
renomowany projektant doświadczeń, VJ oraz producent wydarzeń kulturalnych. Intermedialna edukacja na UAP i 15 lat VJskiego rzemiosła wyposażyły go w unikalne umiejętności, świadomego kreowania narracji wizualnych, które wykorzystuje łącząc światy cyfrowy i rzeczywisty w imersyjne multisensoryczne przeżycia. Jako założyciel i lider kolektywu .wju, Mikołaj skupia się na architekturze multimediów, kulturze pracy oraz kreatywnej produkcji artystycznej i kulturalnej, wnosząc do projektów innowacje i świeże spojrzenie.
Polski artysta intermedialny, VJ, video designer, producent, scenograf oraz założyciel i CTO Piloci Studio, które obecnie zajmuje czołową pozycję wśród dostawców treści multimedialnych na potrzeby branży eventowej i koncertowej. Jako niezależny twórca angażuje się w inicjowanie wydarzeń, projektowanie opraw wizualnych, scenografii oraz realizację projektów immersyjnych.
CEO Osom © Studios i założycielka Good Life Concept. Związana z branżą reklamową od ponad 7 lat, doświadczenie zdobywała pracując po stronie agencji dla takich klientów, jak Nike, Pernod Ricard, British American Tobacco, czy Huawei. Oprócz zarządzania działalnością Osom © Studios, Julia organizuje też wyjazdy dla aktywnych kobiet szukających narzędzi do zarządzania ich poczuciem szczęścia.
Współtwórca Osom © Studios, uznany dyrektor kreatywny, designer, pasjonat typografii i brandingu. W swoim bogatym dorobku artystycznym posiada prace dla najważniejszych artystów polskiej i zagranicznej sceny muzycznej, a także światowych brandów (m.in Nike, Burger King czy Levi’s). Wielokrotnie nagradzany na lokalnych i zagranicznych festiwalach m.in w Cannes Lions, Promax BDA, Golden Drum, Effie oraz KTR. Zdobywca Fryderyka za najlepszą oprawę graficzną dla projektu „Małomiasteczkowy” Podsiadły i Telekamery.
20.04, godz. 12:00, Sala Kinowa CK Zamek
Choć na scenie chodzi przede wszystkim o bycie sobą, istnieją pewne zasady, o których trzeba pamiętać przed wyjściem z garderoby. Jak poskładać porządny rider techniczny? Jak zadbać o dobre zgłoszenie w konkursie lub do występu na scenie? Jaka jest różnica między dużą, małą i klubową sceną z perspektywy pracy ekipy technicznej? Czy warto zawsze stawiać na swoim? Wreszcie: czy stara szkoła rock’n’rolla z rozwalaniem głośników nadal jest możliwa? To tylko kilka wątków, które zostaną poruszone podczas rozmowy o scenicznym savoir vivre.
Prosty chłopak ze wsi popegeerowskiej. Możecie kojarzyć jego głos z audycji porannych Radia Afera i wielu muzycznych scen. Rzecznik prasowy oraz prowadzący festiwalu w Jarocinie. To on wymyślił hasło „mała scena tylko z nazwy” na Pol’and’Rocku – tę scenę zresztą też prowadzi. Wychowawca młodzieży z poznańskiej Szkoły Baletowej i wągrowiecki aktywista. Prowadzi rozmowy przy kawie w Klubokawiarni Radiowęzeł. Od lat oddany idei WOŚP oraz scenie niezależnej. Punkowiec pełen podziwu dla młodej sceny.
Production Manager z ponad 15-letnim doświadczeniem, odpowiedzialny za produkcję wydarzeń klubowych, halowych, stadionowych i telewizyjnych. Producent Jarocin Festiwal, Salt Wave Festival, Jazz Around Festival. Współpracuje z czołówką polskich artystów m.in. Mrozu, Darią Zawiałow, Kwiatem Jabłoni, Sanah, Ralphem Kaminskim. Odpowiedzialny za produkcję koncertów takich artystów jak Jamiroquai, Toto, Dido, Papa Roach, Hans Zimmer, Enrique Iglesias.
Pomysłodawczyni i organizatorka „Sklejam Słowa”, stage managerka wielu koncertów i festiwali m.in. Festiwalu FAMA, inspicjentka małej sceny na Festiwalu Pol’and’Rock, nauczycielka fortepianu, mama trzech kotów, miłośniczka przygód.
Ponad 20 lat za mikserem jako relizator dźwięku, przez blisko 15 lat nieustannie w trasach koncertowych w Polsce i zagranicą m.in. z zespołami Muchy i happysad. Na polskich scenach można go było spotkać równie dobrze w charaterze stagehandsa czy technika backline, jak i stage managera czy producenta koncertów. Na co dzień pracuje jako wsparcie techniczne Midas Consoles Polska i innych marek dla polskiego dystrybutora sprzętu pro audio.
20.04, godz. 15:00, Sala Audiowizualna CK Zamek
Sztuczna inteligencja wkracza w kolejne sfery naszego życia. Także w produkcję teledysków. Współpraca filmowca z AI otwiera nowe możliwości twórcze. O tym, jak dobrze wykorzystać te szanse opowie twórca filmowy Kamil Przybylak z CAM-L Studio. Na spotkaniu dowiecie się m.in. jakie potencjalne efekty może przynieść współpraca twórcy filmowego z AI, a także jak wyglądają klipy realizowane techniką jednego ujęcia.
Patronem panelu jest Estrada Poznańska
Wszechstronny twórca filmowy, specjalizujący się w produkcji filmów reklamowych. Jako doświadczony producent kreatywny, reżyser, autor zdjęć i montażysta, realizuje zarówno wielkie projekty reklamowe, jak i te dostosowane do potrzeb rynków mediów społecznościowych, doskonale radząc sobie w przestrzeni internetowej. Jako prelegent prowadzi warsztaty filmowe i dzieli się wiedzą na blogu oraz Instagramie, gdzie ujawnia kulisy produkcji filmowej społeczności liczącej ponad 60 tysięcy osób z całego świata