Konferencja
NEXT FEST to nie tylko koncerty. To również jedno z największych wydarzeń przeznaczonych dla szeroko rozumianej branży muzycznej. Część konferencyjna pełni funkcję platformy do poznawania się, dzielenia się wiedzą, wymiany doświadczeń, analizy trendów i networkingu. To spotkania, panele dyskusyjne i warsztaty oraz znakomita okazja, by wejść do branży i poznać ludzi, z którymi chcesz współpracować. Już wkrótce dowiesz się więcej, co przygotowaliśmy w tym roku.
Ale zaraz, zaraz, jak to: na trzeźwo? Sex, drugs & rock’n’roll – muzyka, festiwale, popkultura i kontrkultura nierozerwalnie związane są z odmiennymi stanami świadomości. Czy bez dragów i alko nie byłoby jednak nudno? Z Martą Markiewicz, organizatorką imprez SobeRave, autorką książki „Bez dragów i alko jestem nudna”, Superbohaterką „Wysokich Obcasów” 2025, WalusiemKraksąKryzysem, który w odmęty uzależnień zanurza się w swoich tekstach, oraz Pawłem Trzcińskim z agencji koncertowej Distorted Agency, psychologiem specjalizującym się m.in. w terapii DDA, członkiem zespołu terapeutów psychodelicznych w Centrum Badań Klinicznych PI-House, zastanowimy się, po co nam w tej całej muzycznej zabawie używki – co nam robią złego, a co fajnego. I jeśli nie alko, to co? Trzeźwi, na rauszu, na kacu – przyjdźcie. Nie oceniamy. Rozmawiamy.
Wiceszef działu kultura Gazety Wyborczej, dziennikarz muzyczny, pomysłodawca nagrody Sanki dla najlepszych nowych twarzy na polskiej scenie muzycznej.
Promotorka trzeźwości, organizuje imprezy SobeRave oraz szybkie randki w całej Polsce. Autorka książki „Bez alko i dragów jestem nudna”, napisanej pod skrzydłem Julka Strachoty i Kuby Żulczyka w wydawnictwie Newhomers.
Przez lata związany z takimi imprezami jak OFF Festival w Katowicach czy Domoffon w Łodzi. Oprócz aktywnej praktyki psychologicznej oraz pracy naukowej zajmował się także managementem i bookingiem m.in. Tomasza Makowieckiego, Błażeja Króla czy projektu Mister D. Doroty Masłowskiej.
Jedna z najbardziej intrygujących postaci w polskiej muzyce gitarowej ostatnich lat, która tchnęła mnóstwo świeżego powietrza w tę szeroko pojętą dziedzinę oraz przyciągnęła do niej nową publiczność. Laureat szeregu nagród, z Fryderykiem na czele. WaluśKraksaKryzys udowodnił, że post-rockowa estetyka niezmiennie jest wdzięcznym nośnikiem dla artysty chcącego powiedzieć coś więcej. Egzystencjalne rozterki i kontestująca postawa głosu, z którym utożsamiają się zarówno millenialsi, jak i reprezentanci Gen Z, to przykład, że artystyczna odwaga ważniejsza jest od choćby najlepszego adaptowania się do obowiązujących trendów.
Margaret, Zalia i Sara James – trzy artystki, trzy historie i jedno pytanie: Czy współczesny girlsband ma rację bytu? Podczas spotkania dziewczyny z projektu BABIE LATO opowiedzą o kulisach tworzenia muzyki, wzlotach i zakrętach pracy w kobiecym składzie oraz o tym, jak wyglądają relacje z założenia oparte na siostrzeństwie, osadzone w realiach show-biznesu. Czy współpraca między kobietami jest łatwiejsza, czy wręcz przeciwnie? Jak budować zaufanie, komunikację i wspólną wizję, gdy każda artystka ma własną tożsamość artystyczną? W panelu nie zabraknie szczerych rozmów o wyzwaniach, które napotykają kobiety w branży muzycznej i o tym co daje im największą siłę. Partnerem jest festiwal Santander Letnie Brzmienia www.santanderletniebrzmienia.pl
Podczas panelu zostanie wyświetlony kilkuminutowy film (1 odcinek) o dotychczasowych pracach nad projektem BABIE LATO 2025.
Dziennikarka muzyczna specjalizująca się w polskiej scenie muzycznej. Autorka pionierskiego programu „Próba Mikrofonu” na antenie RMF MAXX, w którym co niedzielę, wraz z gośćmi prezentuje to, co najpiękniejsze w polskiej muzyce, a także „Godziny debiutantów”, w której młodzi polscy artyści mają szansę zaprezentować swoją twórczość po raz pierwszy na łamach radiowego eteru.
Krytyczka, prowadząca koncerty i festiwale muzyczne. Videocasterka i podcasterka w programie „Próba Mikrofonu” – dostępnym na YouTubie, Spotify, Tidal, Apple Music oraz RMFON, w którym rozmawia z czołowymi postaciami polskiej sceny muzycznej i rozkłada na czynniki pierwsze ich twórczość. Na co dzień prezenterka radiowa RMF MAXX, którą możecie usłyszeć od poniedziałku do piątku w programie „Byle do Obiadu” , a także wierna fanka kalifornijskiego słońca.
Od ponad dekady nie znika ze sceny. Jej debiutancki singiel Thank you very much w mgnieniu oka wprowadził ją na czołówki list przebojów, ale dla niej był jedynie początkiem kariery, która pełna jest popowych przebojów, jazzowych zaskoczeń i barwnych wcieleń. Ta artystka jest kameleonem – muzycznie i wizerunkowo. Wydanym w 2024 roku albumem Siniaki i cekiny zaprosiła do tańca w rytm popu zmieszanego z elektroniką. Jeśli ktoś wie, jak rozkręcić imprezę, to właśnie ona! W 2025 staje na czele BABIEGO LATA, trzeciej odsłony girlsbandu festiwalu Santander Letnie Brzmienia.
Objawienie polskiej sceny muzycznej ostatnich lat. Jej występ w amerykańskim America’s Got Talent w 2022 roku, gdzie dotarła do finału, otworzył jej drzwi do międzynarodowej kariery. Sara była pierwszą polską globalną ambasadorką programu Spotify Equal, a także najmłodszą reprezentantką w historii tej inicjatywy. W listopadzie 2024 roku wydała debiutancki album „PLAYHOUSE”, który promują single „Detox” i „Psycho”. W tym roku po raz pierwszy wystąpi w projekcie BABIE LATO.
Zalia, mimo młodego wieku, zdobyła już uznanie krytyków i publiczności, stając się jednym z najciekawszych głosów swojego pokolenia. Jest absolwentką Vocal Performance and Songwriting na BIMM w Londynie, a w 2023 roku otrzymała nominację do nagrody Fryderyk za „Fonograficzny Debiut Roku”. W lutym ukazał się jej drugi album zatytułowany „Serce, który zwiastowały przebojowe single „My” i „Nie mam dla Ciebie nic” nagrany w duecie z Piotrem Roguckim. Z projektem BABIE LATO związana od 2023 roku.
Słuch, dla osoby z branży muzycznej, jest narzędziem pracy, o które należy wyjątkowo dbać. Niedosłuch w branży rozrywkowej to wciąż temat tabu. Dlatego wychodzimy mu naprzeciw i chcemy, aby o tym popularnym wśród muzyków schorzeniu, zrobiło się głośno. Dzięki najnowocześniejszym technologiom udaje się dziś zaradzić nawet najpoważniejszym problemom, jakie rodzi ta choroba. O swojej drodze do odzyskania słuchu i powrocie do śpiewania opowie Sarsa. Do wspólnej dyskusji zaprosiliśmy także Eunikę Lech (tłumaczka na język migowy), Tomasza „Harry’ego” Waldowskiego (perkusista grupy Lemon) oraz Piotra Szymańskiego (przedstawiciel firmy Geers, zajmującej się aparatami słuchowymi). Spotkanie poprowadzi Mateusz Opyrchał.
W CK Zamek zostanie postawiona kabina do badania przesiewowego słuchu, z której będą mogli korzystać wszyscy uczestnicy NEXT FEST.
Ukończył Administrację na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez dwa lata budził słuchaczy porannego programu w studenckim radiu Radiofonia 100,5 FM. Jego ogromną miłością jest muzyka. W wolnych chwilach realizuje swoją pasję do bębnów jako perkusista, ale tak naprawdę najlepiej dogaduje się z gwiazdami o muzyce. Rozmawiał między innymi z Edem Sheeranem, Philem Collinsem, Jaredem Leto, czy Lennym Kravitzem. Na co dzień usłyszycie go w radiu RMF FM i w podcaście STUDIO 96.0, do którego zaprasza wykonawców, w związku z ich premierami.
Komercyjny sukces nie zabił w niej głodu poszukiwań, a zarówno życie, jak i kariera, nie do końca pozwoliły spocząć na laurach. Marta Markiewicz jest niczym notoryczna debiutantka – z każdym powrotem na nowo rozkochuje w sobie publiczność, która odkrywa w jej muzyce coś dotąd nieznanego. A propos nowości – rok 2025 stoi pod znakiem premiery szóstego albumu Sarsy, o którym autorka mówi, iż jest dowodem jej ewolucji, a nie metamorfozy, choć ona sama pokaże słuchaczom swoje kolejne wcielenie. „Ostatnie dwa lata były jak jakiś surwiwal. nabrałam jakiejś tam mądrości, bo przecież każde z nas szlachetnieje z wiekiem… po czym wróciłam na swoją planetę odnowiona” – opowiada. Nie możemy doczekać się efektów tej podróży.
Specjalista w doborze aparatów słuchowych u dorosłych i dzieci z uwzględnieniem pomiarów na uchu rzeczywistym. Prowadzi szkolenia z zakresu badań słuchu, doboru aparatów słuchowych, pomiarów aparatów słuchowych. Jest managerem centrum wsparcia audiologicznego w zakresie doboru aparatów słuchowych i systemów dodatkowych, testów i obsługi systemów doboru aparatów słuchowych A-life.
Właściciel Studia Kineskop, producent, kompozytor, aranżer, perkusista, multiinstrumentalista, songwriter i laureat dwóch Fryderyków, który jest na scenie od późnych lat 90. Współpracuje z plejadą polskich artystów – produkował albumy Renaty Przemyk, Skubasa oraz współprodukował płyty LemON, Anny Rusowicz, duetu Mazolewski/Porter czy Ani Dąbrowskiej.
Pedagog specjalny, prawnik, pracownik socjalny. W wieku dwudziestu jeden lat została tłumaczem przysięgłym Polskiego Języka Migowego. Jako dwudziestopięciolatka zarządzała już ogólnopolską organizacją społeczną, gdzie była twórcą i pomysłodawcą wielu pionierskich projektów takich jak: „Warsztaty Pracy”, „Komunikacja bez barier”, „Warsztaty umiejętności Społecznych”. Współtworzyła i inicjowała działania innych organizacji wspierające osoby z niepełnosprawnością. Była członkiem pierwszej Polskiej Rady Języka Migowego działającej przy Ministerstwie Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej. Obecnie prezes Fundacji Pomocy Osobom Niesłyszącym, nauczyciel akademicki, mediator sądowy, specjalista d.s dostępności. Czas wolny zapełnia jej działalność społeczna i nietuzinkowe hobby, jakim jest praca tłumacza Polskiego Języka Migowego. Tłumaczy dla organów administracji, placówek, jednostek kultury i nauki. Specjalizuje się również w tłumaczeniach artystycznych festiwali, koncertów i przedstawień.
Hip – Hop to gatunek, który na przestrzeni ostatnich lat ewoluował do najbardziej popularnego, zachowując przy tym swój niepokorny charakter. Z polskich podwórek wszedł na salony stacji radiowych i telewizji, a teraz przybiera na sile w mediach społecznościowych, umiejętnie wykorzystując bezpośredni kontakt z odbiorcami. Czy media społecznościowe decydują o tym, jak wygląda rynek hip-hopowy w Polsce? Czy artysta, który wybił się na tik-toku, może liczyć na szacunek ludzi ulicy? Na te i inne pytania odpowiedzą nasi paneliści: Marcin Flint, Wuja HZG, Nicole, JJ Święcicki i Kosma Król.
Kultowa postać stołecznej i ogólnopolskiej sceny hip-hopowej. Z jednej strony raper i producent, z drugiej działacz społeczny i dziennikarz. Człowiek-legenda, który na swoim koncie ma współpracę ze ścisłą czołówką rodzimej rap gry: Warszafski Deszcz, Gib Gibon Skład, Mop Skład, Trials X, Trzyha, Sistars, O$ka, DJ 600V, Włodi, Dreadsquad, WSZ, CNE, Abradab, Marika, Ten Typ Mes, Te-Tris, Proceente, Tede czy HiFi Banda.
Jeszcze chwilę temu debiutantka, dziś wpływowa postać rodzimej sceny, w której wielu upatruje to, jak wyglądać i brzmieć będzie jej przyszłość. Dominika Płonka umiejętnie łączy światy rapu i popu, robiąc to bez kompromisu i rezygnacji z autorskiego stylu. Już jej pierwszy album, wydany w ubiegłym roku krążek „Dominika Daniela” zapewnił jej wyróżnienie w płytowym rankingu Gazety Wyborczej za rok 2024 oraz nominację do Fryderyka.
Jeden z najważniejszych polskich dziennikarzy muzycznych, zwłaszcza w dziedzinie hip-hopu. W swoim bogatym CV ma takie tytuły jak CGM, Ślizg, Radiostacja, Rzeczpospolita, Przekrój, Wprost, Machina czy Noizz. Współautor „Antologii Polskiego Rapu”.
Jedna z najbardziej charyzmatycznych debiutantek na rapowej scenie ostatnich lat, zwyciężczyni SBM Starter 2024. Zaczynając od alternatywno-popowych inspiracji, z łatwością przeszła do rapowej stylistyki, w której wyraźnie zaznacza własny styl wokalny i tekściarski. Unikatowy charakter twórczości Nicole spotyka się z oszałamiającą aprobatą szerokiego grona odbiorców – zarówno w streamingu, jak i w mediach społecznościowych, jej kawałki wykręcają wielomilionowe wyniki. Nic dziwnego, że wytwórnia SBM zdecydowała się podpisać kontrakt z artystką.
Dziennikarz związany z redakcją Newonce, zakochany w brytyjskim futbolu i brzmieniu, które przenosi na warszawski grunt. Prowadzący i kurator projektu UNDER – programu oraz serii eventów odkrywających młodych raperów ze rodzimej sceny undergroundowej.
Paweł Stachowiak to jeden z najbardziej utalentowanych i rozchwytywanych polskich basistów oraz producentów. Z jego umiejętności i kreatywności korzystały takie projekty jak EABS, Błoto, Siema Ziemia, Hatti Vatti, Lumbago czy KEIK.O. Brał udział w nagraniu ponad 80 płyt, w międzyczasie zgarniając trzy statuetki Fryderyka jako muzyk i producent.
Dwadzieścia parę lat na karku, oldschoolowe inspiracje, ponadczasowy vibe. Kosma Król to idealny kandydat na nowego idola dla zajawkowiczów swobodnego, inteligenckiego rapu. W jego autorskiej wizji muzyki hip-hopowej na pierwszy plan wybija się klasyczne brzmienie, które raz po raz przecina się z fascynacjami współczesną sceną brytyjską, oraz charakterystyczne flow ukształtowane przez lata praktykowania freestyle’u. Luźny styl i głowa pełna skojarzeń – Kosma Król wyraźnie zaznacza swoje miejsce na krajowej rap-scenie, a jest to miejsce, w którym usłyszycie mnóstwo przyjemnych dźwięków.
Projekt My Name Is Poznań jest inicjatywą Fundacji TRZY SZTUKI pod patronatem Miasta Poznań, ze wsparciem wydawniczym Kayaxu. Pomysł narodził się na początku pandemii, kiedy cała w zasadzie branża muzyczna zamarła. W mieście takim jak Poznań, kolebce polskiego showcase’u, musiało się pojawić w miejsce Spring Breaka coś, co ożywi lokalną tkankę i pozwoli zachować choćby pozorną ciągłość muzycznego życia miasta i jego mieszkańców. Przez prawie trzy pandemiczne sezony owocami projektu były trzy albumy składankowe, teledyski i live-sesje, które otworzyły dyskusję pod powrót poznańskiej wiosny muzycznej, a przez projekt przewinęła się prawie czterdziestka młodych artystów, m.in. Kathia, Zuta, Niemoc, Oysterboy, Izzy and The Black Trees, Gabi & Kamil Marszałowie, Stan Zapalny czy Kubeus. Po narodzinach NEXT FEST, projekt My Name Is Poznań pełni funkcję wspierającą dla najmłodszej reprezentacji poznańskich artystów, tak aby poznańska wiosna muzyczna trwała przez cały rok.
Zapraszamy na panel, podczas którego poznacie projekt, jego twórców i artystów od podszewki. Porozmawiamy o całym procesie naboru, produkcji, wydawnictwa i promocji oraz samym silniku miasto-fundacja-wydawca, jako skutecznym modelu współpracy międzysektorowej. Liczymy na Wasze pytania i dyskusję.
Prezenter i dziennikarz muzyczny poznańskiego radia Afera, z wykształcenia historyk oraz socjolog, Poznaniak z wyboru. Od lat związany ze sceną niezależną. Znany z prowadzenia zarówno wielkich festiwali i koncertów (m.in. Jarocin Festiwal, mała scena Pol’and’rock Festival czy LuxFest), jak innych wydarzeń o charakterze społecznym, charytatywnym czy naukowym. Aktywnie zaangażowany w działalność kulturalną w Poznaniu, stawia na promocję młodych polskich artystów.
Zastępca dyrektora Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania odpowiedzialny m.in. za współpracę miasta z organizacjami pozarządowymi i środowiskiem muzycznym. Z wykształcenia prawnik, w latach 1993-2013 dziennikarz (szef działu kultury Głosu Wielkopolskiego w latach 2008-2013), krytyk muzyczny (publikacje w Głosie Wielkopolskim, Teraz Rocku, Machinie, czy Muzie), współautor książki „Wielkopolska: Alfabet muzyczny” i autor scenariusza wystawy stałej otwartego w 2016 roku Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu.
Z branżą muzyczną związany od przeszło 15 lat. Aktualnie zajmuje się działaniami z obszaru A&R i dystrybucji cyfrowej w wytwórni Kayax. Zanim rozpoczął współpracę z Kayaxem zajmował się m.in. organizacją spotkań autorskich z rodzimymi muzykami, opieką i rozwijaniem katalogu muzycznego największych polskich artystów oraz wytwórni, czy koordynacją działań biura prasowego festiwalu muzycznego. Wielki fan brytyjskiej sceny muzycznej, pizzoholik oraz entuzjasta turystyki rowerowej.
Współproducent projektu My Name Is Poznań odpowiedzialny m.in. za realizację sesji nagraniowych oraz wszelkie aspekty techniczno-organizacyjne. Wiceprezes Fundacji Trzy Sztuki, producent muzyczny, gitarzysta, autor tekstów, założyciel poznańskiego studia Włada2, które od lat wspiera działalność poznańskiego środowiska muzycznego.
Połowa muzycznego duetu Zuta, który podbija polską scenę muzyczną. Ich żywiołowe występy, od których nie można oderwać oczu, zachwycają publiczność i krytyków w całym kraju. Grali na najważniejszych festiwalach muzycznych, zdobywając coraz szersze grono fanów. W 2023 roku ich singiel „Polowanie” otwierał album My Name Is Poznań 2.0. Obecnie duet jest w trakcie tworzenia wyczekiwanej debiutanckiej płyty, która ma szansę stać się jednym z najważniejszych albumów nadchodzącego roku. Fani mogą spodziewać się jeszcze więcej energii, pasji i niebanalnych tekstów.
Mimo młodego wieku już zdobywa serca słuchaczy na hip-hopowej scenie. Jako najmłodszy uczestnik trzeciej odsłony projektu My Name Is Poznań, Kubeus wziął udział w nagraniu wspólnej płyty poznańskich artystów i wydał singiel „Cyber”, do którego sam napisał słowa.
Showcase — platforma budowania relacji czy branżowa bańka? Czy festiwal showcase’owy to rzeczywiście przestrzeń integracji, rozwoju i wymiany doświadczeń, czy jedynie branżowy rytuał zamknięty dla wybranych? Co zostaje po takim wydarzeniu — w mieście, wśród publiczności i w głowach artystów? O tym porozmawiamy z przedstawicielami kluczowych europejskich showcase’ów. Zastanowimy się, jak różnią się ich cele, modele programowania i podejście do artystów. Czy showcase realnie pomaga twórcom wejść na międzynarodową scenę, czy jest tylko prestiżowym wpisem w portfolio? Wspólnie poszukamy odpowiedzi i inspiracji na przyszłość
Showcase — A Platform for Connections or an Industry Bubble? Are showcase festivals truly spaces for networking, growth, and exchange, or just exclusive industry rituals for the few? What impact do they leave behind—on the city, the audience, and the artists themselves?
We’ll dive into this with key representatives from major European showcase festivals, exploring how their goals, programming strategies, and approach to artists differ. Do showcases genuinely help artists break into the international scene, or are they just a prestigious résumé booster? Let’s find the answers—and some inspiration for the future—together.
Dziennikarz „Gazety Wyborczej”, prowadzi audycję „Ciężko na sercu” w Trójce. Head of Communications Mystic Festival, dyrektor artystyczny Music Week Poland. Twórca i redaktor naczelny magazynu o polskiej muzyce „Gazeta Magnetofonowa” (2015-2020). Wcześniej współpracował m.in. z „Polityką”, „Przekrojem”, Interią, Onetem i Antyradiem, prowadził portale T-Mobile Music i Red Bull Muzyka. Autor i tłumacz książek, głównie o tematyce muzycznej i biografii, m.in. Andrzeja Zauchy, Vadera, Slayera i Maryli Rodowicz. Za „Skórę i ćwieki na wieki. Moją historię metalu” nominowany był do Nagrody Gdynia.
Producentka wykonawcza Tallinn Music Week, jednego z kluczowych wydarzeń muzycznych i miejsca spotkań dla nordycko-bałtyckiego i europejskiego przemysłu muzycznego oraz Festival of Tomorrow’s Music, Arts and Ideas. Zajmuje się też marketingiem festiwalu Station Narva działającego obok Tallinn Music Week. Posiada dyplom Music Business z BIMM Bristol i szerokie doświadczenie w marketingu eventowym, PRze, promocji wydarzeń czy ich organizacji.
Założyciel Up Music Budapest i współzałożyciel Budapest Showcase Hub, członek zarządu Music Managers Forum Hungary. Jego misją jest łączenie wspaniałej muzyki z odpowiednią publicznością. Reprezentuje pięciu artystów z Budapesztu, którym pomaga zaistnieć na międzynarodowej scenie. Tylko w 2024 roku artyści występujący na Up Music Budapest zagrali ponad 150 koncertów, w tym na prestiżowych festiwalach Montreux Jazz Festival, Sziget czy Brick Lane Jazz Festival w Wielkiej Brytanii i polskim Jazz Around Festival.
Z branżą muzyczną jest związany od ponad 35 lat, w latach 80. był managerem lokalnych artystów, w latach 90. zajmował się dystrybucją płyt, a następnie dołączył do agencji koncertowej Iguapop, barcelońskiej Gamerco, a od 2006 roku związany jest z Live Nation Spain. Zajmuje się promocją lokalnych artystów za granicą i zarządzaniem programem The Spanish Wave Showcase, którego artyści grają m.in. na Next Fest.