Konferencja
NEXT FEST to nie tylko koncerty. To również jedno z największych wydarzeń przeznaczonych dla szeroko rozumianej branży muzycznej. Część konferencyjna pełni funkcję platformy do poznawania się, dzielenia się wiedzą, wymiany doświadczeń, analizy trendów i networkingu. To spotkania, panele dyskusyjne i warsztaty oraz znakomita okazja, by wejść do branży i poznać ludzi, z którymi chcesz współpracować. Sprawdź, co przygotowaliśmy w tym obszarze.
Choć często zrzucane na dalszy plan i traktowane po macoszemu, obiekty kulturalne są szczególnie ważne dla miast i ich mieszkańców. Podczas NEXT FEST porozmawiamy o tym, co miasta zyskują dzięki aktywnemu środowisku artystycznemu. W Poznaniu po wielu latach powstaje nowa siedziba największego i najnowocześniejszego w Polsce Teatru Muzycznego, co będzie świetnym przyczynkiem do rozpoczęcia tej dyskusji. Na spotkaniu spojrzymy na problem także z perspektyw innych miast: Katowic, Krakowa czy Szczecina.
Prawnik z wykształceniem muzycznym, doktor nauk humanistycznych, absolwent studiów MBA. Prowadzi wykłady dla studentów Kulturoznawstwa i Wiedzy o Teatrze UAM oraz na studiach Menadżer Kultury w SGH. Autor publikacji z zakresu zarządzania kulturą i polityki kulturalnej. Członek Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów oraz Konferencji Teatrów Muzycznych i Operowych. Członek Rady Artystycznej przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Rady Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Filharmonii Gorzowskiej. W latach 2019-2020 Przewodniczący pierwszej Rady Uczelni Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od 2013 r. Dyrektor Teatru Muzycznego w Poznaniu. Zabiega o jego nową siedzibę i z powodzeniem zmienił jego profil repertuarowy, co sprzyja rozwojowi widowni Teatru. Wyprodukował musicale m.in. Jekyll&Hyde, Evita, Zakonnica w przebraniu, Madagaskar, Nine, Footloose, Rodzina Addamsów, Pippin, Virtuoso o Ignacym Janie Paderewskim, Kombinat z piosenkami Republiki i Irena o Irenie Sendlerowej, a także koncerty i produkcje telewizyjne m.in. Briana Adamsa, Placido Domingo, Andrea Boccelli. Jest również autorem tłumaczenia tekstów piosenek do musicali Pippin (2019) i Virtuoso (2020).
Doświadczona i skuteczna menedżerka kultury, producentka wydarzeń artystycznych, koordynatorka niezliczonej liczby projektów kulturalnych i kulturalno-społecznych, w tym przede wszystkim edukacyjnych, pomysłodawczyni wydawnictw płytowych i książkowych, autorka publikacji z zakresu muzykologii i dziedzictwa kulturowego, wykładowca akademicki. Sprawnie porusza się po obszarach związanych z muzyką, sztuką, fotografią oraz edukacją kulturalną. Była wielokrotnie nagradzana za działania na rzecz popularyzowania kultury.
Od listopada 2023 roku jest dyrektorem Wydziału Kultury w Urzędzie Miasta Szczecin.
Architekt i urbanista. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Jest członkiem Izby Architektów RP oraz Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP.
W kadencji 2012–2015 pełnił funkcję Przewodniczącego Zespołu Koordynacyjnego Sędziów Konkursowych przy Zarządzie Głównym SARP. Jest współzałożycielem Instytutu Współczesnego Miasta. Angażuje się w społeczne inicjatywy na rzecz ochrony środowiska (Stowarzyszenie LIBRA) oraz promocję muzyki (Stowarzyszenie Katowice Natura Kultura).
Pasjonat miasta i muzyki klasycznej. Miłośnik kotów.
Absolwentka Akademii Górniczo Hutniczej na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, gdzie zdobyła wiedzę menadżerską oraz inżynierską z zakresu projektowania i efektywnego zarządzania. Ukończyła studia podyplomowe w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego.
Z Areną związana od samego otwarcia w 2014 roku, gdzie przeszła przez każdy szczebel struktury firmy aż do 2022 roku, kiedy to objęła stanowisko Dyrektora Biura Obsługi Imprez i Marketingu. Reprezentantka TAURON Areny Kraków podczas spotkań Stowarzyszenia EAA (European Arenas Association) zrzeszającego największe Europejskie Areny.
Od 2016 roku uczestniczy w największej konferencji branży muzycznej International Live Music Conference odbywającej się co roku w Londynie. Brała udział w organizacji największych wydarzeń sportowych jak MŚ w siatkówce, MŚ Superenduro, ME w Piłce Ręcznej, Cavaliadzie i wydarzeniach kulturalno- rozrywkowych.
W wolnym czasie czynnie uprawia jazdę na snowboardzie, trekking górski, bieganie, tenis, jazdę na rowerze. Uwielbia duże skoki adrenaliny próbując wielu sportów ekstremalnych. Dewizy życiowe: zawsze iść do przodu pomimo przeszkód oraz najskuteczniejsza jest praca grupowa.
W jaki sposób dotrzeć do młodych odbiorców biorąc pod uwagę to, jak i gdzie konsumują dziś muzykę oraz treści z nią związane
lub jak podejmują decyzje dotyczące udziału w imprezach kulturalno-rozrywkowych? Na to pytanie odpowiedzi szukają wszyscy – artyści, ich menadżerowie, wydawcy, promotorzy, dziennikarze i organizatorzy wydarzeń. Na podstawie wyników raportu “Młodzi i Muzyka”, największych tego typu badań w Polsce przeprowadzonych przez grupę Time For Friends/Biletomat.pl, goście panelu postarają się wspólnie stworzyć wyczerpujące kompendium wiedzy na temat współczesnego krajobrazu konsumpcji muzyki, ścieżki decyzyjności w zakresie uczestnictwa w wydarzeniach i know-how dotyczącego tego, w jaki sposób odnaleźć się w nowych realiach kreowanych przez młode pokolenie.
Panel poprowadzi doskonale znana Kasia Nowicka vel Novika, a odpowiedzi na zadawane przez nią pytania udzielać będą Maria Wierzbicka-Tarkowska – badaczka jakościowa z ponad 15-letnim doświadczeniem w badaniach społecznych i rynkowych, współautorka raportu „Młodzi i Muzyka”, Alex Kubaczewski – dyrektor generalny oraz właściciel grupy Time For Friends/Biletomat.pl oraz Hubert Grupa – kierownik i redaktor prowadzący redakcji Muno.pl i FTB.pl.
Wokalistka, didżejka, autorka tekstów i producentka. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych polskich dziennikarek muzycznych. Współtwórczyni projektów Futro i Beats Friendly. W przeszłości związana m.in. z Radiostacją, Polskim Radiem, Roxy FM, Radiem BiS czy Radiem Kampus. Współpracowała także z TVN, Machiną i Plastikiem.
Od ponad 15 lat zajmuje się badaniami społecznymi i rynkowymi. W tym czasie między innymi koordynowała i realizowała badania w slumsie Mathare w Nairobi w programie MSZ „Polska Pomoc”, współtworzyła raporty syndykatowe IQS Family Power i Świat Kobiet oraz współpracowała badawczo z trzecim sektorem, w tym z Fundacją Centrum Cyfrowe i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.
Dyrektor generalny oraz właściciel grupy Time For Friends/Biletomat.pl, do której należą m.in. redakcje Muno.pl, Rytmy.pl i FTB.pl, których jest założycielem i redaktorem naczelnym. Od ponad 20 lat obecny na scenie muzycznej jako dziennikarz radiowy a także jako didżej i promotor występujący oraz współpracujący z największymi klubami i festiwalami w kraju i zagranicą.
Kierownik i redaktor prowadzący redakcji Muno.pl i FTB.pl, związany z grupą Time For Friends/Biletomat.pl. Współtwórca duetu didżejsko-promotorskiego Duszne Granie oraz dyrektor artystyczny poznańskiego klubu Rewiry. Współpracownik i doradca czołowych wytwórni i agencji eventowych w kraju.
Trasy koncertowe, tłumy fanów i nieustanna adoracja, a wszystko to w oparach używek. Jak naprawdę wygląda życie artystów? Jakie pułapki czyhają na koncertujących muzyków? Jak skutecznie przygotować się na nie i gdzie szukać pomocy? O tym wszystkim rozmawiać będą goście panelu „Branża muzyczna, a zdrowie psychiczne – zagrożenia i pułapki”.
Spotkanie poprowadzi Oliwia Ziębińska, moderatorka, terapeutka uzależnień i współuzależnienia, autorka bloga Regulacja Odbiornika. O swoich doświadczeniach opowiedzą muzyk grupy Hey Paweł Krawczyk, pisarz i fotograf Wojtek Friedmann oraz muzyk i dziennikarz Dawid Karpiuk.
Podczas tegorocznej edycji Next Fest zapraszamy Was na wyjątkowe spotkanie. Wszystko zaczęło się od słowa i zainicjowanych przez Weronikę Serocką warsztatów pisania piosenek. Podczas kilkudniowych spotkań uczestniczki i uczestnicy szlifowali warsztat pod okiem m.in. Bisza, Radka Łukasiewicza, Natalii Grosiak, Pauliny Przybysz czy Łony. Ostatnia dwójka zawita do Poznania, by na panelu razem z Weroniką opowiedzieć o swojej miłości do słowa. A może przy okazji zdradzić kilka patentów na najlepsze teksty.
Szczegółowe informacje na temat zapisu na warsztaty zostaną podane na początku kwietnia.
Pomysłodawczyni i organizatorka „Sklejam Słowa”, stage managerka wielu koncertów i festiwali m.in. Festiwalu FAMA, inspicjentka małej sceny na Festiwalu Pol’and’Rock, nauczycielka fortepianu, mama trzech kotów, miłośniczka przygód.
Jedna z najbardziej twórczych i kreatywnych wokalistek, kompozytorek i autorek tekstów na polskiej scenie muzycznej. Nieustannie poszukująca nowych inspiracji, ceniona przez największe muzyczne nazwiska w naszym kraju. Szersza publiczność poznała ją dzięki soulowo-rewolucyjnej działalności zespołu Sistars. Otwartość na muzykę doprowadziła ją do niezliczonej liczby kolaboracji studyjnych i koncertowych m.in. Stanisław Sojka, Tomasz Stańko, Dawid Podsiadło, Krzysztof Zalewski i wielu innych.
Od 2018 roku jest dyrektorką artystyczną projektu Woman’s Voices, w którym spotykają się czołowe, kobiece głosy polskiej sceny muzycznej. Jest laureatką wielu nagród, pośród których znajdziemy m.in. Fryderyka za solową płytę „Chodź tu”.
Szczeciński raper, który działa na muzycznym rynku w duecie z Webberem od dwudziestu lat, wydał w tym czasie 6 albumów. Ostatnie długogrające albumy Łony i Webbera: „Cztery i pół” i „Nawiasem mówiąc” uzyskały status Złotych Płyt. W 2023 roku ukazała się jego płyta pt. TAXI stworzona wspólnie z Andrzejem Koniecznym i Kacprem Krupą. W 2017 roku Rada Języka Polskiego uhonorowała go tytułem „Młody Ambasador Polszczyzny”. W 2020 wraz z Webberem otrzymali od Prezydenta Miasta Szczecina tytuł honorowych ambasadorów Szczecina, a w 2024 r. — Paszport Polityki przyznawany przez czytelników tego tygodnika. Łona jest także prawnikiem praktykującym w jednej ze szczecińskich kancelarii.
Taka okazja może się nie powtórzyć! Kadr to trójka przyjaciół, którzy od 17 lat fotografują artystów ze sceny i backstage’u. W Poznaniu zaproszą Was na wyjątkowe warsztaty, składające się z trzech części: wykładu teoretycznego, indywidualnych spacerów na festiwalowe koncerty i omówienia wykonanych zdjęć. Będzie także okazja do rozmowy o roli fotografii w promocji muzyki i o tym, jak zrobić dobre zdjęcia koncertowe. I co najważniejsze – kiedy najlepiej nacisnąć spust migawki.
Szczegółowe informacje na temat zapisu na warsztaty zostaną podane na początku kwietnia.
Kadr.org
Kadr.org
Kadr.org