Czas rozwiać mity i skupić się na konkretach – bez mydlenia oczu, lukrowania i pomijania niewygodnych kwestii. Czy NFT faktycznie jest szansą dla artystów i artystek? Czy i jak może mieć wpływ na promocję ich twórczości i – co najważniejsze – jej monetyzację? Czy NFT i blockchain mogą być game changerem, który sprawi, że nawet niszowi twórcy i twórczynie będą godnie zarabiać, niezależnie od dyktatu algorytmów, liczby wyświetleń w serwisach streamingowych czy wielkości fanbase’u w mediach społecznościowych? By się tego dowiedzieć, należy zderzyć się z realiami. Zamiast teoretyków pięknie powtarzających marketingowe slogany, potrzebujemy doświadczeń praktyków – prawdziwych i szczerych. To właśnie osoby związane z branżą muzyczną, które zdecydowały się zrobić krok w stronę NFT, powinny zabrać głos i opowiedzieć o tym w sposób zrozumiały dla nas – ludzi także związanych ze światem muzyki i kultury, dla których NFT może okazać się szansą na realna zmianę, a nie kolejną obietnicą bez pokrycia. Dowiedzmy się, jaka jest prawda.
Dziennikarz, autor, freelancer, copywriter, fotograf i manager muzyczny. Twórca autorskiego podcastu „Rozmowy Rawicza – Muzyka Kultura Żyćko” oraz „Brutal Wieczorową Porą” dla Radio 357 w latach 2021/22. Autor okładek płyt, reportaży z dużych i małych wydarzeń muzycznych, oficjalny fotograf kilku festiwali. Od lat związany z najstarszym, niezależnym portalem Codzienna Gazeta Muzyczna – CGM.pl.
Występuje w roli panelisty i prowadzi warsztaty z fotografii koncertowej i dziennikarstwa. Członek Akademii Fonograficznej, wykładowca Akademii Menadżerów Muzycznych. Miłośnik przede wszystkim muzyki gitarowej. Ma na koncie setki publikacji w najróżniejszych mediach związanych z muzyką i kulturą, przeprowadził kilka tysięcy video-wywiadów z niemalże wszystkim liczącymi się i wschodzącymi gwiazdami polskiej muzyki, niezależnie od gatunku: od jazzu i bluesa, przez rock i pop, po klasykę i hip-hop.
Artysta związany z wytwórnią Kayax, który od lat zadziwia słuchaczy nieszablonowością. Na koncie ma wiele nietuzinkowych współprac z cenionymi artystami (Małgorzatą Ostrowską, Piotrem Roguckim, Michałem Szpakiem, Sarsą i innymi). Oscyluje gdzieś na granicach alternatywnego popu i elektronicznego rocka, zapuszczając się często w niespodziewane klimaty, takie jak rap czy muzyka dance. Poza muzyką jest entuzjastą technologii w sztuce – jako pierwszy Polak wszedł we współpracę z największą giełdą kryptowalutową Binance, gdzie udało mu się sprzedać swoją pierwszą kolekcję audio/video NFT przeznaczoną do użytku w metawersum.
Poza solową karierą Swiernalis pracuje jako producent muzyczny, pomagając innym artystom odnaleźć swoją przestrzeń. Brał udział w międzynarodowych songwriting campach jako przedstawiciel Polski, m.in. na Węgrzech czy w Portugalii. Na koncie ma udane współpracę z wytwórniami takimi jak Mystic Production, Delphy Records, Magic Records, i wieloma artystami niezrzeszonymi. Kocha kosmos i abstrakcję.
Założyciel funkcjonującego od 2014 roku pierwszego w Polsce inkubatora artystycznego dla wokalistów Delphy Records oraz twórca agencji marketingu muzycznego Soundize Audio Branding. Manager artystyczny debiutantów, kompozytor, producent muzyczny i wykonawczy. Tworzył identyfikację dźwiękową m.in. dla Virgin Mobile, CityFit, Kanału Sportowego i XTB Brokers. Były dziennikarz prasowy i radiowy, zwolennik rewolucji blockchain i Web 3.0. W swoich działaniach wdraża rozwiązania dla branży muzycznej bazujące na technologiach NFT i AI. Jego życiowym celem jest przyczynienie się do świata, w którym muzycy w oparciu o najnowsze trendy technologiczne będą godnie żyć z własnej, nieskrępowanej twórczości bez konieczności dopasowywania się pod masowego odbiorcę.
Specjalista zajmującu się przeprowadzaniem instytucji sztuki oraz artystów do świata cyfrowego przy wykorzystaniu NFT. Od 2015 roku związany zawodowo z technologią łańcucha bloków i sztuczną inteligencją. Od 2018 roku jako założyciel i Prezes Zarządu stowarzyszenia Blockchain Polska zajmował się szerzeniem wiedzy w obszarze technologii blockchain i DLT organizując wydarzenia w Polsce i za granicą. Doradzał startupom, korporacjom, a także był członkiem Grupy Roboczej ds. Technologii Blockchain i DLT przy Ministerstwie Cyfryzacji. Fascynuje się poszukiwaniem realnych zastosowań dla innowacyjnych technologii.