Boom przemian ustrojowych w Polsce dał ogromne pole do popisu managerom, którzy łatwiej niż kiedykolwiek mogli wyłapywać, promować i współpracować z artystami, zarabiając przy tym często niebagatelne pieniądze. Co zmieniło się przez ostatnie trzy dekady? Jak globalizacja, rozwój technologii, a także profesjonalizacja lokalnej sceny wpłynęły na pracę i status managera? Czy artyście jest dziś trudniej, czy łatwiej niż kiedykolwiek być „sobie sterem, żeglarzem i okrętem” i tym samym – jak bardzo potrzebuje odpowiedniego nawigatora? O tym porozmawiamy z osobami, których głównym zadaniem jest szukanie artystów, budowanie ich pozycji na rynku, a następnie kuratela nad tym, by tę pozycję utrzymać, co w dobie komunikacji tak szybkiej i ulotnej jak scrollowanie aplikacji na ekranie smartfona wydaje się prawdziwą sztuką.
Dziennikarz działu kultura. W „Gazecie Wyborczej” pracuje ponad 22 lat. Pisze przede wszystkim o muzyce, a także o wszelkich przejawach popkultury, od kultury wysokiej po najniższą, od sportu po politykę. Relacjonował imprezy kulturalne z błotnistych pól Glastonbury, teksańskich barów Austin, spalonej letnim węgierskim słońcem wyspy Óbudai-sziget, szemranych klubów São Paulo czy gigantycznej puszki rezonansowej Stadionu Narodowego. Jest współautorem alternatywnego, wagowo niepraktycznego, graficznie i merytorycznie cudnego przewodnika „Zrób to w Warszawie!”. Poza „Gazetą Wyborczą” jego testy ukazywały się m.in. w „Gazecie Magnetofonowej”, „Jazz Forum”, „K-Magu”, „Der Tagesspiegel”, „Viva! Moda”.
Perkusista, wieloletni manager artystów, biznesmen, szef założonej wraz z Kayah wytwórni i managementu Kayax. To pierwsza w Polsce firma w branży muzycznej pracująca w modelu 360 stopni, która zajmuje się artystami na wszystkich poziomach ich działalności – od reprezentowania ich interesów na zasadach managementu, przez promocję, marketing, PR, booking koncertów, reprezentowanie praw autorskich, aż po wydawanie ich płyt.
Kiedyś pikietował przed sklepami sprzedającymi futra i jeździł z zespołami Ahimsa i Houk po całej Polsce, grając w małych klubach. Dziś, od ponad 20 lat, wraz z zespołem doświadczonych specjalistów i managerów odpowiada za kariery takich artystów, jak Nosowska, Daria Zawiałow, Mrozu, Krzysztof Zalewski, Mery Spolsky, Brodka i wielu innych. Prywatnie zapalony biegacz i kolekcjoner sztuki.
Urodzony warszawianin, związany ze stołeczną sceną muzyczną od połowy lat 80., grał w zespołach Madame i Maanam. W latach 90. przeszedł na drugą stronę sceny i pracował m.in. w wytwórni Izabelin Studio / Polygram Polska. W 1997 r. założył agencję artystyczną ARTGRUPA, w ramach której przez kilkanaście lat prowadził management i booking zespołu Hey i projektu Nosowska, współpracował również m.in. z Anią Dąbrowską oraz zespołami: Dezerter i Pogodno. Aktualnie ARTGRUPA reprezentuje Ralpha Kaminskiego, Sorry Boys, Piotra Ziołę oraz Łąki Łan. Członek Rady Izby Gospodarczej Menedżerów Polskich, współzałożyciel Stowarzyszenia Menedżerów Artystów Polskich działającego w latach 2002-2017.
Członek Akademii Fonograficznej.
Współtwórca jednej z największych agencji mody Moda Forte z Łodzi, następnie kierownik nagrań muzycznych i szef studia nagraniowego Radia Łódź (w tym czasie odkrywa i wykreowuje Anitę Lipnicką z Varius Manx, Hedone, Firebirds, Myslovitz – wówczas jeszcze pod nazwa Freshmen). W latach 1993–1994 organizator koncertów „Bez prądu” transmitowanych ze studia Radia Łódź przez TVP2, gdzie akustycznie zagrali m.in. Republika, Voo Voo, Skawalker, Hey, Edyta Bartosiewicz, Lech Janerka i Dżem. Wiosną 1994 roku został dyrektorem artystyczno-repertuarowym Sony Music Polska. Pomysłodawca i współzałożyciel SMAP (Stowarzyszenia Menedżerów Artystów Polskich) oraz współzałożyciel Chaos Management Group. W latach 2019–2021 przewodniczący rady programowej Fundacji Music Export Poland. Od 2020 roku członek Izby Gospodarczej Menedżerów Artystów Polskich.